۷ راز برای القای حس خوب از وب سایت به بازدیدکننده و رسیدن به تبدیل بیشتر

خرید اینترنتی و آنلاین نمی‌تواند همیشه تجربه‌ای سخت و دلهره‌آور باشد. در واقع حتی اگر بازدیدکنندگان به دلیل نیاز مجبور به خرید باشند، کمی خنده و سرگرمی هم ضرری ندارد. مردم از تجربه‌های خریدی که منحصربفرد و سرگرم کننده باشد، لذت می‌برند و ممکن است بیشتر هم خرید کنند. بنابراین اگر می‌خواهید بیشتر بفروشید، می‌توانید در فروشگاه اینترنتی خود انرژی مثبت و حس مثبت القا کنید و کاری کنید که بازدیدکننده از وب سایت شما به وجد بیاید.

در ادامه به ۷ نکته‌ای اشاره می‌کنیم که در فروشگاه اینترنتی شما حس خوب بوجود می‌آورد در عین اینکه میزان تبدیل را هم افزایش می‌دهد.

۱- احساسات مثبت ایجاد کنید

احساسات بر تصمیم برای خرید تاثیر می‌گذارد. در حقیقت بیشترین کارهای منجر به خرید از احساسات مثبت نشات می‌گیرد. مردم از یک وب سایت خرید می‌کنند چون احساس منتقل شده از آن را دوست دارند، چون به فرآیند پرداخت و تحویل اعتماد دارند و …

بازاریابهای اینترنتی با القای احساسات مثبت در خلال فرآیند خرید، می‌توانند بازدیدکنندگان را بیشتر درگیر کنند؛ می‌توانند کاری کنند که آنها احساس راحتی بیشتری بکنند و بیشتر تمایل به خرید داشته باشند.

برخی از موارد احساسی که نقش مهمی در خرید اینترنتی و آنلاین بازی می‌کنند و چگونگی ایجاد آنها را در اینجا آورده‌ایم:

اعتماد

اعتماد اولین حسی است که باید برآورده کنید. در حقیقت ۶۰٪ مشتریان بالقوه به دلیل عدم اعتماد، وب سایت را ترک می‌کنند. چگونه می‌توانید اعتماد ایجاد کنید؟ به کمک دیدگاه‌ها و نظرها، تعریف و تمجیدهای سایر مشتریان و کسب نشان‌های اعتماد.

غافلگیری

مردم هدیه و جایزه گرفتن را دوست دارند. اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان فروشگاه اینترنتی شما را دوست داشته باشند و دوباره برگردند، می‌توانید با تخفیف دادن و پیشنهادهای ویژه آنها را غافلگیر کنید. می‌توانید یک سیستم پاداش‌دهی برای مشتریان وفادار ایجاد کنید. می‌توانید برای مشتریانی که از مبلغ بیشتری خرید می‌کنند، پیشنهادهای ویژه داشته باشید.

باید به روشهایی فکر کنید که فروشگاه اینترنتی شما را بیشتر شبیه یک موجودیت انسانی دوست داشتنی جلوه می‌دهد تا یک ماشین کسب و کار.

شور و هیجان

شور و هیجان حسی قوی است که باعث می‌شود پیش برویم و چیزهای جدید کشف کنیم. از ویژگی کنجکاوی افراد استفاده کنید تا بتوانید در مشتریان برای رسیدن به پیشنهادها و کالاها هیجان ایجاد کنید. برای مثال می‌توانید یک پیش فروش با قیمت ویژه اعلام کنید، می‌توانید پیشنهادی انحصاری ارایه کنید، یا می‌توانید عرضه محدود مدل یا نسخه‌های خاصی از کالا را به کسانی که بیشتر به آن ابراز علاقه کرده‌اند، ارایه کنید.

همچنین می‌توانید رفتار مشتریان را رصد کنید و اولویتهای آنها را  شناسایی کنید و سپس روی کالاهایی که مورد علاقه آنها هستند تخفیف بدهید.

الهام بخشیدن

شاید باورکردن اینکه خرید کردن یک هنر است سخت باشد، اما به همین دلیل است که همه ما استعداد این کار را نداریم. بنابراین از دانش خود در زمینه کاری خود استفاده کنید تا الهام بخش بازدیدکنندگان باشید. خطوط خرید راه‌اندازی کنید: بسته‌های تشویقی از چیزهایی که با هم خوب کار می‌کنند درست کنید، ایده‌هایی برای هدیه دادن داشته باشید، مانند تِم‌های تعطیلات و هر چیز دیگری که الهام بخش بازدیدکنندگان است. خوب است کالاهایی را که مکمل یکدیگر هستند در یک بسته ویژه پیشنهاد دهید؛ بدین ترتیب می‌توانید میانگین ارزش سفارش در فروشگاه اینترنتی را هم افزایش دهید.

تصویر زیر نمونه‌ای از پیشنهاد یک فروشگاه اینترنتی برای سال نو است.

بسته وسایل مکمل هم

۲- رنگ و بوی انسانی وب سایت را بیشتر کنید

هرکاری می‌توانید بکنید تا حس خاص بودن را به بازدیدکننده القا کنید. تصویری منحصربفرد که همیشه شما را به یاد می‌آورد. با خاص کردن فروشگاه اینترنتی خود و رنگ و بوی انسانی دادن به آن می‌توانید اطمینان حاصل کنید که نظر کسانی را که برند شما را دوست دارند جلب کرده‌اید و پیوسته به وب سایت شما برمی‌گردند.

تصویر زیر نمونه‌ای از یک فروشگاه اینترنتی است که در زمینه پوشاک سنتی کشورهای اسکاندیناوی فعالیت می‌کند. رنگهای متنوع و تصاویر با کیفیت بالا حس اصل بودن را به بازدیدکننده منتقل می‌کند.

لباس محل اسکاندیناوی

۳- بازی‌سازی کنید

بیشتر اوقات خرید کردن یک نیاز است. اما چرا آن را تبدیل به یک سرگرمی نکنیم؟ بازی‌سازی تکنیکی است که از شیوه بازی‌ها (امتیازدهی، رفتن به مرحله بعد، رقابت، پازل و سایر سرگرمی‌هایی که بازیکن درگیر آن است) برای رسیدن به پاسخ مناسب از کاربر استفاده می‌کند. بازی‌سازی می‌تواند برای افزایش فروش، آگاه‌سازی درباره برند و درگیرکردن بیشتر بازدیدکنندگان بکار رود.

Bookdepository.com رقابتهای منظم با موضوع کتاب برگزار می‌کند. آنها یک نشان نقل قول ساده ساخته‌اند که به کمک آن می‌توانید نقل قولهای مورد علاقه خودتان را بصورت آنلاین برای سایرین بفرستید.

ابزار ساده نقل قول

coffee-mate.com در اصل یک وب سایت نمایش کالاست، اما از آنجا که از تاکتیکهای بسیار خوب بازی‌سازی استفاده می‌کند، ارزش نگاه کردن را دارد. آنها بخشی درست کرده‌اند که کاربران می‌توانند با استفاده از ابزارها با ایده‌های قهوه‌ای خود بازی کنند.

بازی‌سازی در سایت قهوه

۴- یک وب سایت نسازید، یک دنیای کوچک بسازید

بیشتر مواقع مشتریانی که اینترنتی خرید می‌کنند چیزی بیش از فقط یک خرید می‌خواهند. آنها یک تجربه منحصربفرد و راضی‌کننده می‌خواهند.

تجربه خرید این چنین هم برای مشتریان مفید است و هم برای صاحبان فروشگاه. لذت یک خرید گرانبها و به یادماندنی یعنی یادگرفتن چیزی جدید و مفید، ساختن یک خاطره خوب، کشف کردن یک کالای جدید یا اطلاعات مهیج.

برای صاحبان فروشگاههای اینترنتی این کاری است شدنی. بخصوص اگر آنها چیزهایی می‌فروشند که مرتبط با سبک زندگی، کلکسیونها، مُد، کتابها یا هر چیزی باشد که افراد بسیاری در مورد آنها اغوا می‌شوند.

Tea Forte e-shop مثالی زیباست از اینکه چطور می‌توان حول یک کالا، یک دنیا ساخت. آنها مجموعه‌ای از اطلاعات عالی درباره انواع چای‌ها، آداب و رسوم اجتماعی، فواید بهداشتی و سلامتی، دستورهای تهیه و حتی ابزاری برای درست کردن منوی چای خودتان ارایه می‌کنند.

یک دنیا چای

۵- شیفته کردن بازدیدکننده

گرچه در نوشته «۵ نکته برای بهینه‌سازی قیف تبدیل» اشاره کردیم که چقدر مهم است که مشتری را هرچه سریعتر به نقطه تبدیل برسانید و چگونه فرآیند تبدیل باید ساده شود، اما یک حرکت سریع در وب سایت و پرش مستقیم به صفحه تبدیل همیشه هم واکنش مناسبی از سوی بازدیدکنندگان به همراه ندارد. گاهی اوقات بازدیدکننده با تجربه تماشا کردن بیشتر جذب می‌شود؛ او شروع می‌کند به گشت و گذار در صفحه‌های مختلف، خواندن محتوا و جستجو برای اطلاعات و کالاهای بیشتر. راهی که او با وب سایت تعامل می‌کند با هر کلیک عمیق‌تر می‌شود و یک رابطه طولانی مدت و محکم شکل می‌گیرد. با گذشت زمان تعامل با محتوای وب سایت افزایش می‌یابد و بنابراین شانس اینکه بازدیدکننده فروشگاه اینترنتی یا برند را به یاد داشته باشد بیشتر می‌شود.

۶- کارهای غیرمنتظره و ابتکاری بکنید

فروشگاههای اینترنتی محلهایی هستند که مردم می‌توانند از تجربه خرید لذت ببرند بدون اینکه خانه خود را ترک کنند. به همین دلیل است که محرکهای دیداری خیلی مهم هستند. همه اینها وقتی اتفاق می‌افتد که محتوایی جذاب داشته باشید که حاوی ایده‌های ناب و اهداف بلندپروازانه باشد.

طبیعتا فکر می‌کنیم که یک تصویر خوب برای کالا چیزی است که کاملا آن را خاص می‌کند و در مقابل چشم بازدیدکننده می‌درخشد. اما همیشه اینطور نیست! کالایی که در متن کاربرد قرار گیرد واکنش احساسی قوی‌تری را از سوی بازدیدکننده به همراه دارد. با اینکار ممکن است او خود را در موقعیت تصویر تصور کند که دارد از کالا استفاده می‌کند و ارتباطی عمیق با آن برقرار می‌کند.

کالا در متن کاربرد

۷- از طراحی و محتوای عالی استفاده کنید

وقتی تلاش می‌کنید تا مردم را قانع کنید که به دعوت شما واکنش نشان دهند – ثبت نام برای خبرنامه، خواندن یک پیام تبلیغی، اضافه کردن کالاهای بیشتر به سبد خرید، … – باید آنها را درگیر کنید. چگونه می‌توانید اینکار را بکنید؟ با ارایه تقاضای خود به روشی وسوسه کننده که باعث می‌شود بازدیدکننده بخواهد همه چیز را درباره آن ببیند؛ با تولید محتوایی که توانایی جلب توجه بازدیدکننده را داشته باشد و او را در عرض چند ثانیه متقاعد کند.

و چه چیز موجب بهترین واکنش بازدیدکنندگان می‌شود؟ ترکیبی از طراحی زیبا به همراه محتوای ابتکاری، ساده و خوانا.

 

هرگونه سرمایه‌گذاری با هدف جذاب کردن فروشگاه الکترونیکی برای کاربران ارزشمند است. به فروشگاه اینترنتی خود کیفیت یک شخصیت جذاب را بدهید (بخشنده، شاداب، الهام بخش، آگاه)؛ در اینصورت نه تنها بازدیدکنندگان بیشتری خواهید داشت که با برند شما پیوند احساسی دارند، بلکه مشتریان بیشتری هم خواهید داشت که بیشتر خرید می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *