۱۰ نکته برای افزایش نرخ تبدیل

بهینه‌سازی نرخ تبدیلرقابت در بازاری به بزرگی اینترنت بسیار سخت است و اگر ندانید که چگونه توجه مشتریان را جلب کنید، حفظ آنها در این بازار کاری مشکل است. مشتری راهی طولانی را از جستجوی یک محصول تا مطالعه درباره آن تا خریدن آن طی می‌کند.

اما اگر مشتریان خود را بشناسید و وب سایت خود را برای فروش بهینه‌سازی کنید، نرخ تبدیل می‌تواند براساس برنامه‌های بازاریابی شما به وضوح رشد کند.

در این نوشته در مورد ۱۰ نکته‌ای صحبت می‌کنیم که رشد نرخ تبدیل را سریعتر می‌کند. اما پیش از آن اجازه دهید تا نرخ تبدیل و بهینه‌سازی نرخ تبدیل را مختصری معرفی کنیم.

تبدیل، نرخ تبدیل و بهینه‌سازی نرخ تبدیل

تبدیل وقتی رخ می‌دهد که یک بازدیدکننده سایت شما کاری را انجام دهد که شما از او می‌خواهید انجام دهد. بسته به هدف شما تبدیل می‌تواند مواردی مانند ثبت نام برای دریافت خبرنامه، ساخت یک حساب جدید، انجام یک خرید، دانلود یک برنامه یا یک کتاب الکترونیکی یا هر چیز دیگری باشد.

به احتمال زیاد همه بازدیدکنندگان وب سایت شما، قصد و منظور شما را برآورده نمی‌کنند و تبدیل نمی‌شوند؛ بر این اساس نرخ تبدیل بیانگر نسبت بازدیدکنندگانی است که تبدیل شده‌اند به همه بازدیدکنندگان.

بهینه‌سازی نرخ تبدیل روشی است که با استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌ها و بازخورد کاربران سعی در بهبود بخشیدن به کارایی وب سایت دارد. به بیان ساده‌تر، بهینه‌سازی نرخ تبدیل علت اینکه «چرا بازدیدکنندگان تبدیل نمی‌شوند» را پیدا می‌کند و برای رفع آن راه حل ارایه می‌کند.

بهینه‌سازی نرخ تبدیل

  • رویکردی است ساختیافته و سیستماتیک که کارایی وب سایت شما را بهبود می‌بخشد.
  • با حقایقی همچون اطلاعات حاصل از روشهای تجزیه و تحلیل و بازخورد کاربران تغذیه می‌شود.
  • براساس اهداف و نیازهای منحصربفرد سایت شما (شاخصهای کلیدی کارایی) تعریف می‌شود.
  • ترافیکی را که شما از قبل داشته‌اید می‌گیرد و بیشترین بهره را از آن نصیب شما می‌کند.

اما بهینه‌سازی نرخ تبدیل

  • بر پایه حدس و گمان و افکار یا کارهایی که سایرین انجام می‌دهند، نیست.
  • نشات گرفته از عقیده و نظر افراد با نفوذ نیست.
  • درباره افزایش تعداد کاربران و عدم توجه به کیفیت نیست.

۱- ترافیک با کیفیت (بازدیدکننده واجد شرایط)

تمام تلاش خود را بکنید تا بازدیدکنندگانی را جذب کنید که واقعا به کالاهای شما علاقمند باشند یا واقعا آن کالاها را جستجو کرده باشند. برای مثال در انتخاب کلیدواژه‌هایی که در تبلیغات بکار می‌برید و یا آنهایی که برای هدایت ترافیک از طریق سئو استفاده می‌کنید، خیلی دقت کنید.

۲- برجسته کردن جزییات تماس

باید مهمترین عناصر تبدیل را شناسایی کنید و آنها را بصورت پررنگ وبرجسته جلوی چشم بازدیدکننده قرار دهید. یک شماره تلفن، یک فرم تماس، امکان چت، یک درخواست عمل و … از مواردی است که به محض وارد شدن بازدیدکننده به صفحه باید برای او قابل مشاهده باشد.

۳- توصیف مناسب کالا

یک بازدیدکننده می‌خواهد خیلی سریع هرچیزی را که در مورد کالا لازم دارد بداند. مطمئن شوید که همه اطلاعات لازم در مورد کالا موجود است و بازدیدکننده مجبور نیست برگردد و سایتهای دیگر را جستجو کند. در نوشته هفت درسی که از بهترین توصیف دنیا برای یک کالا می‌توان گرفت، نکاتی در مورد توصیف کالا آمده است.

۴- رنگها و گرافیک

جزییات دیداری مهم هستند. برخی افراد اطلاعات نوشتاری را بهتر درک می‌کنند و برخی دیگر درک دیداری بهتری دارند. به همین دلیل است که محتوای یک صفحه باید ترکیبی از این دو باشد. رنگها و تصاویر در هم تنیده‌اند و مکمل زیبایی برای واژه‌ها هستند.

۵- پیشنهاد گزینه‌های مختلف

ممکن است مشتری کالایی را دوست داشته باشد، اما نوع متفاوتی از آن را ترجیح دهد. همیشه در صفحه یک کالا، نمونه‌های مختلف از آن یا لیستی از کالاهای مشابه را نمایش دهید.

۶- نظرها و دیدگاهها درباره کالا

بخش نظرها در مورد یک کالا، قابل اعتمادترین بخش در صفحه کالا است. اینکه بازدیدکنندگان بتوانند ببینند دیگر خریداران در مورد یک کالا چه نظری دارند، ایده بسیار خوبی است و باید این بخش در صفحه هر کالا لحاظ شود.

۷- سرعت نمایش صفحه

ممکن است مشتریان صبور و شکیبا نباشند. برای اینکه آنها را از دست ندهید، همه چیز روی سایت باید با هماهنگی اجرا شود و صفحه‌های درخواستی باید با بیشترین سرعت ممکن به نمایش درآیند.

۸ـ درخواست عمل

«درخواست عمل» باید در جای درستی از صفحه وب قرار گرفته باشد و مشتری را در لحظه درست جذب کند. از آنجا که بیشتر عناصر درخواست عمل دکمه‌هایی هستند شبیه «دانلود»، «خرید» و «درخواست خرید»، باید در صفحه کالا قابل مشاهده باشند و توجه بازدیدکننده را از همان ابتدا به خود جلب کنند.

۹- تاکید بر ویژگیهای فروش

در لحظه خرید می‌توانید آخرین مزایا را به مشتری ارایه کنید، مواردی مانند حمل رایگان، تضمین برگشت درصورت نارضایتی، تحویل سریع و …

۱۰- امتیاز و جایزه

حالا زمان پرده‌برداری از آخرین انگیزه خرید و آماده کردن مشتری برای تبدیلهای بعدی است. در زمان خرید می‌توانید پیشنهاد امتیاز، جایزه یا کوپن تخفیف برای خریدهای بعدی به مشتری ارایه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *