راهنمای جامع بهینه سازی نرخ تبدیل – فصل دوم

فصل دوم

چرا بهینه سازی نرخ تبدیل اهمیت دارد

بهینه سازی نرخ تبدیلساختن پرونده برای بهینه سازی نرخ تبدیل

در مقدمه بطور خلاصه به اهمیت بهینه سازی نرخ تبدیل اشاره کردیم و در این فصل بطور مفصل به بررسی تمام جوانبی می‌پردازیم که بهینه سازی می‌تواند کمک کند تا وب سایت شما رشد کند.

یکی از بزرگترین چالشهایی که در موضوع بهینه سازی خودنمایی می‌کند این است که بیشتر از اینکه بهینه سازی به تغییر در وب سایت مربوط باشد به پشتیبانی سازمانی از تغییر مربوط می‌شود. به همین دلیل است که گاهی احساس می‌کنید در وضعیتی هستید که فوری نمی‌توانید در آنچه که فکر می‌کنید بزرگترین مساله بهینه سازی است غوطه‌ور شوید و باید اول یک پرونده برای بهینه سازی نرخ تبدیل بسازید.

پیشنهاد ما این است که با یک کار کوچک شروع کنید – چند نظرسنجی انجام دهید یا بازخوردهایی درباره نقاطی در قیف تبدیل که پتانسیل ایجاد سردرگمی برای بازدیدکننده را دارند جمع آوری کنید. اگر مسوول به روزرسانی وب سایت هستید می‌توانید چند تست کوچک روی عناصری که در عین مهم بودن مدیریت آنها ساده‌تر است و توجه کمتری به آنها شده است اجرا کنید. روی این موارد به کمک نظرسنجی و تست کار کنید تا به این ترتیب بتوانید ارزش بهینه سازی نرخ تبدیل را به افراد رده بالای سازمان خود اثبات کنید.

وقتی به اندازه کافی اطلاعات متقاعدکننده جمع آوری کردید – به ویژه در مورد فرصتهایی که با وجود ترافیک در وب سایت، تبدیلی صورت نگرفته است – آماده‌اید تا وارد کارزار اصلی شوید.

اما چرا بهینه سازی نرخ تبدیل اینقدر مهم است

دلیل ۱: همیشه جا برای بهبود هست.

مهم نیست که چقدر وب شما خوب طراحی شده است و مهم نیست که تعداد بازدیدکنندگانی که به کاربر یا مشتری تبدیل می‌شوند زیاد است؛ همیشه می‌توانید فرآیند تبدیل را برای آنها ساده‌تر و آسانتر کنید و به نتایج بهتری برسید.

دلیل ۲: هزینه برای تبلیغات موجب بالا رفتن هزینه‌ها و رقابت بیشتر می‌شود.

صرف پول بیشتر برای تبلیغ راهکار درستی نیست، به ویژه اگر مشکلاتی در قیف تبدیل باشد که نیاز به رفع شدن داشته باشند. بهینه سازی نرخ تبدیل به شما کمک می‌کند تا اول این مشکلات را شناسایی و سپس برای رفع آنها اقدام کنید.

دلیل ۳: بهینه سازی کمک می‌کند تا تعداد بیشتری از مشتریان درست را جذب کنید.

مساله فقط تبدیل بیشتر همه بازدیدکنندگان نیست. شما به دنبال کسانی می‌گردید که کالا یا خدمت ارایه شده را دوست داشته باشند و خودشان تبدیل به تبلیغ کننده برای شما شوند و به دیگران بگویند که شما چقدر عالی هستید.

دلیل ۴: بهینه سازی نرخ تبدیل مقرون بصرفه و تقریبا رایگان است.

اساس کار بهینه سازی نرخ تبدیل روی ترافیک موجود وب سایت شما است؛ به این معنی که نیاز به هزینه کردن برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر ندارید و فقط باید کاری کنید که آنها تبدیل شوند. بهینه سازی، بازگشت روی سرمایه جاری شما را افزایش می‌دهد. به این ترتیب تبدیلِ درصد بیشتری از بازدیدکنندگانِ جاری مقرون بصرفه‌تر از جذب بازدیدکنندگان جدید است.

دلیل ۵: هزینه‌های جذب مشتری را پایین می‌آورد.

در حقیقت دو برابر شدن نرخ تبدیل به معنی نصف شدن هزینه به ازای جذب هر مشتری جدید است.

دلیل ۶: سود را افزایش می‌دهد.

روشن است که سود شما به نرخ تبدیل بسته شده است. از آنجا که هزینه‌ای برای تبدیلهای بیشتر انجام نمی‌شود، چیزی از سود حاصل از تبدیلِ بیشتر کسر نمی‌شود و در نتیجه تراز به نفعِ سود افزایش می‌یابد.

دلیل ۷: پول بیشتری به دست می‌آورید که می‌توانید آن را برای جذب بیشتر صرف کنید.

سود بیشتر به معنی داشتن پول بیشتر است که می‌توانید آن را برای جذب کاربران بیشتر هزینه کنید (اما حالا می‌دانید آن را کجا هزینه کنید که بیشترین جذب را داشته باشید).

دلیل ۸: شما را برای شراکت و همکاری با دیگران ارزشمندتر می‌کند.

بهینه سازی نرخ تبدیل نه تنها موجب کسب درآمد بیشتر می‌شود، بلکه کسب و کار شما را برای دیگر کسب و کارها هم ارزشمندتر می‌کند و آنها حاضر می‌شوند با شما شراکت و همکاری کنند (در حالیکه ارزش رقبای شما در چشم آنها کم می‌شود).

دلیل ۹: توجه بازدیدکننده معمولی را جلب می‌کند.

یک بازدیدکننده معمولی اگر به سرعت به خواسته خود نرسد وب سایت را ترک می‌کند و در جایی دیگر به دنبال آن می‌گردد. بهینه سازی نرخ تبدیل کمک می‌کند تا آنچه که بازدیدکننده معمولی می‌خواهد خیلی زود در دسترسش قرار گیرد و تبدیل شود.

دلیل ۱۰: همه چیز به برنده می‌رسد.

همه چیز به برنده می‌سدآنچه که برای موفقیت لازم دارید این است که کمی از رقبای خود بهتر باشید. بنابراین اگر وب سایت خود را بهبود دهید و آنچه را که کاربران می‌خواهند کمی بهتر یا کمی سریعتر – حتی به اندازه چند ثانیه – به آنها تحویل دهید، آنها شما را به دیگران ترجیح می‌دهند.

دلیل ۱۱: بهینه سازی نرخ تبدیل جنبش ایجاد می‌کند.

بهینه سازی نرخ تبدیل حرکتی در چرخ کسب و کار شما ایجاد می‌کند که سهم شما را از بازار افزایش خواهد داد. نرخ تبدیلِ بهتر موجب ترافیک بیشتر می‌شود که جذب مشتری بیشتر را به همراه دارد و … با بهینه سازی نرخ تبدیل زودتر از آنچه که فکر می‌کنید به فرمانروای بازار خود تبدیل می‌شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *